articole | comentarii
08Ian

Vaccinarea impotriva AH1N1

31 comentarii pana acum

Vaccinarea impotriva AH1N1

Ma tot gandesc de cateva zile daca sa ma vaccinez sau nu, asa ca azi mi-am luat laptopul in brate si am inceput sa caut pe internet lucruri bune si rele despre acest vaccin. Am ramas surprinsa de numarul mare al articolelor impotriva vaccinului AH1N1 si de numarul mic spre inexistent al celor pro-vaccinare. Daca citesc aici sau aici si mai arunc un ochi si aici pot sa spun ca sunt de-a dreptul ingrozita. Care-i adevarul fratilor? Cred ca singurele articole bune despre campania pro-vaccinare AH1N1 au aparut de-abia dupa ce a murit actorul Toni Tecuceanu. A fost de ajuns sa moara o persoana publica ca s-a si pornit valul de vaccinari.

Pe doctorul Adrian Streinu Cercel il stimez nespus si intotdeauna am avut incredere in sfaturile sale medicale, insa de data asta parca nu pot sa merg pe mana lui. De ce atatia medici refuza vaccinarea AH1N1? Este atat de suspect ca cei care sunt cei mai informati pana la urma refuza vaccinarea, iar noi, cei fara prea multe cunostinte de ordin medical, trebuie sa ne vaccinam in numar mare. Cand lumea in care traim se invarte numai in jurul intereselor economice, eu una nu pot sa cred ca acest vaccin nu este invaluit in niste interese meschine.

Sotul meu m-a anuntat ca azi se duce sa se vaccineze. Ce sa mai zic. In caz de ceva ramane macar unul care sa creasca copilul. Puteam sa-i zic sa nu se duca?

Categorii: Sanatate


Vineri, Ianuarie 8th, 2010 la 9:27 am si este adaugat la Sanatate. Poti urmari raspunsuri la acest articol prin RSS 2.0 feed. Poti lasa un comentariu, sau trackback de la propriul site.

31 comentarii pana acum la “Vaccinarea impotriva AH1N1”

  1. Publicat de Zicolorata 8th Ianuarie, 2010 la 2:20 pm

    Intru totul de acord cu tine. Si eu am hotarat sa nu ma vaccinez.

  2. Publicat de Mirela 9th Ianuarie, 2010 la 10:16 am

    Acum am aflat ca sotul meu nu s-a mai dus ieri sa-si faca vaccinul.

  3. Publicat de just_me 9th Ianuarie, 2010 la 10:57 pm

    Si eu stau cu laptopul in brate si ma documentez (nu doar de azi, ci de prin decembrie). In paralel privesc la TV si vad o isterie generala si oameni care se prezinta “in turma” la vaccinare.
    Am rude in sistemul sanitar care NU se vor vaccina si care au mari rezerve in privinta “eficacitatii” acestui vaccin.
    Am prieteni in alte tari europene care si-au facut vaccinul, in schimb copiilor lor nu li s-a administrat (varsta scolara, 6-8 ani).
    Sunt pe zi ce trece tot mai hotarata sa nu fac acest vaccin. Chiar in aceste momente am in fata un castron cu fructe diverse ce abia asteapta sa le savurez. Am niste vit. C efervescenta pe care o iau la sfatul medicului… O sa dau o raita printr-un plafar sa vad oferta de produse naturiste de imunizare…si am convingerea ca am luat o decizie mai inteleapta decat miile de oameni care stau ore in sir in strada asteptand vaccinul salvator.

  4. Publicat de Mirela 10th Ianuarie, 2010 la 11:01 am

    Just_me, mie mi-e tare greu sa ma decid pentru ca vad la tv interviuri cu medici care recomanda vaccinarea si imi creeaza o senzatie tare ciudata. Parca astept sa anunte ca s-au terminat dozele, ca sa nu mai trebuiasca sa ma hotarasc daca ma vaccinez sau nu.

  5. Publicat de just_me 10th Ianuarie, 2010 la 11:52 am

    Draga Mirela, iti inteleg nehotararea. Pe toate caile mediatice suntem asaltati cu sfaturi de a face sau de a nu face acest vaccin.
    Cu toate astea, in conditiile in care vaccinul nu este testat pe copii si pe gravide si cum eu voi urma un tratament pentru sarcina…prefer sa nu-l fac. In plus, am o mare nedumerire: de ce sustine Institutul Cantacuzino ca vaccinul produs de ei este cel mai bun si ca nu are in componenta acei ingredienti nocivi pentru organism, pe care ii au vaccinurile produse de companiile farmaceutice de afara? Daca un vaccin impotriva AH1N1 poate fi eficient si fara acei ingredienti, de ce restul vaccinurilor le-ar contine?

  6. Publicat de Andre 10th Ianuarie, 2010 la 12:23 pm

    Buna intrebarea, just_me! Oricum, voiam sa subliniez ca sunt alegeri in viata care implica si riscuri mai mari, depinde cat\ cum vrei sa ti le asumi.
    De aceea nu vad cum as putea judeca pe cineva numai pentru faptul ca doreste asta.

  7. Publicat de just_me 10th Ianuarie, 2010 la 2:07 pm

    Andre, departe si de mine gandul de a judeca pe cineva care are o opinie/alegere diferita. Si nici nu incerc sa-i influentez pe altii. Pur si simplu am multe intrebari fara raspuns in privinta eficacitatii vaccinului si am decis sa nu-l fac.
    In plus, am convingerea ca nu se moare de gripa porcina daca ea nu este asociata si cu alte probleme/disfunctii in organism, dovada fiind faptul ca nu toti cei care au luat boala au si murit.

  8. Publicat de Mirela 10th Ianuarie, 2010 la 9:41 pm

    Just_me, tocmai ce povestea sotia unui medic cum este sotul ei fortat sa se vaccineze, desi nu doreste acest lucru. Si el spunea acelasi lucru. Daca nu ai alte afectiuni nu este necesar sa te vaccinezi.

  9. Publicat de ioana 11th Ianuarie, 2010 la 6:53 pm

    buna ziua,bunica mea a facut acest vaccin azi si sunt de-a dreptul speriata,mi-e teama ca vaccinul ar provoca gripa ah1n1,dupa cum am citit pe site-uri

  10. Publicat de lica 11th Ianuarie, 2010 la 11:04 pm

    Nu stiu ce sa mai cred, pe cine sa cred, si de ce?????
    Prin atatea comentarii de ce nu este si parerea unui medic.

  11. Publicat de LYNNE 11th Ianuarie, 2010 la 11:58 pm

    Haideţi să ne gândim şi altfel. De câte persoane aţi auzit că au murit din cauza unui vaccin ? Cred că asta s-a întâmplat foarte rar. Efecte secundare are orice vaccin pe care l-am făcut cu toţii când eram mici. Nu cred că acest vaccin este mai periculos decât orice alt vaccin antigripal normal. În privinţa doctorilor , sunt şi ei tot oameni. Este normal ca unii să fie reticenţi.

  12. Publicat de Adriana 12th Ianuarie, 2010 la 12:07 am

    eu sunt ingrozita. sunt insarcinata in 34 de saptamani, sufar din adolescenta de astm bronsic iar la ultima raceala pe care am avut-o in luna octombrie – in timpul sarcinii deci – am ajuns la urgenta cu masca de oxigen pt. ca nu mai puteam respira. si aia a fost doar o raceala. acum, atat ginecologul cat si medicul de familie au spus NU vaccinarii…m-am inchis in casa si numar zilele pana la nastere.,.dar sotul meu intra zilnic in contact cu zeci de persoane prin natura meseriei. Si el refuza sa se vaccineze….

  13. Publicat de rage 12th Ianuarie, 2010 la 6:10 am

    cata prostie :| numai noi ne putem gandi ca un vaccin ne poate face rau si nu bine. oare toti medicii care ne sfatuiesc sa ne vaccinam fac parte din acest sistem care vrea sa ne innebuneasca, sa ne distruga neuronii, sa ne faca impotenti, sa ne omoare sau ce sa mai zvonit ca ar provoca acest vaccin???? sunteti jalnici si retardati mintal cei care sunt impotriva vaccinului

  14. Publicat de Mirela 12th Ianuarie, 2010 la 10:45 am

    Mie una imi place ca regasim aici pareri pro si contra si nu vreau sa judec pe nimeni.

  15. Publicat de Mirela 12th Ianuarie, 2010 la 11:03 am

    Kris de la Zicolorata a gasit urmatoarele articole, care mie una mi se par ingrijoratoare. Cititi si voi ce spune fratele carcotasului Toni Tecuceanu: http://divadecarton.blogspot.com/2010/01/toni-nu-avea-gripa-porcina-l-au-lasat.html
    http://divadecarton.blogspot.com/2010/01/carcotasul-se-vaccinase-de-porcina.html

  16. Publicat de cristina 14th Ianuarie, 2010 la 9:21 am

    eu am incredere in acest vaccin.au murit persoane contaminati cu acest virus fara sa fi avut alte probleme de sanatate si atunci iti daiseama cat de periculos poate fi un astfel de virus pt toti,daca un bebelus la inceputul vietii face timp de cateva luni anumite vaccinuri atunci acestea nu dauneaza?eu am un baietel cu o bronsita astmatiforma,ma gandesc la comlicatiile care le-ar putea avea daca ar lua acest virus.prefer sa il vaccinez mai inainte de toate

  17. Publicat de Mirela 14th Ianuarie, 2010 la 9:26 am

    Cristina, daca as avea anumite afectiuni si eu m-as gandi mai serios la vaccinare, dar cum nu e cazul, refuz sa ma vaccinez. Convingerea mea e intarita de dezvaluirile din presa.

  18. Publicat de Zicolorata 16th Ianuarie, 2010 la 8:22 pm

    Asa cum unii medici sustin ca vaccinul e bun, tot asa si foarte multi altii sustin ca este nociv. Lynne, momentan nu a murin nimeni din pricina vaccinului. dar se spune ca efectele nocive nu ar fi imediate, ci pe termen lung. Eu una nu imi asum riscul. Fiecare e pe cont propriu la urma urmei.

  19. Publicat de Luminita 22nd Ianuarie, 2010 la 2:52 pm

    Nu prea inteleg ca intelege-ti voi prin “efecte nocive pe termen lung”.Este un amarat de vaccin antigripal sezonier si atat!

  20. Publicat de Luminita 22nd Ianuarie, 2010 la 2:55 pm

    Am uitat sa va spun ca parerile din presa sunt concepute de catre ziaristi care de abia stiu sa scrie in romaneste darmite sa se mai priceapa la medicina.

  21. Publicat de Mirela 22nd Ianuarie, 2010 la 9:28 pm

    Luminita, ar fi mult de povestit pe tema “efecte nocive pe termen lung”. Pe scurt, chiar daca el “este un amarat de vaccin sezonier si atat” se pare ca are in componenta sa niste compusi, care pot declansa anumite boli peste ani. Legat de ziaristi, eu pot sa spun ca am urmarit mai mult opiniile medicilor decat a ziaristilor.

  22. Publicat de Luminita 23rd Ianuarie, 2010 la 7:07 pm

    As vrea sa detaliezi ce componenti nocivi are acest vaccin.Nu de alta dar as vrea sa stiu ce ar putea sa mi se intample peste ani….

  23. Publicat de Mirela 23rd Ianuarie, 2010 la 9:19 pm

    Luminita, eu nu sunt medic asa ca nu as putea sa detaliez fara sa gresesc. Uite, poti citi aici: http://www.petitieonline.ro/petitie/stop_vaccinarii_obligatorii_impotriva_ah1n1_nu_acceptam_sa_fim_cobaii_vaccinului_ah1n1_in_romania_-p31364045.html

  24. Publicat de Luminita 28th Ianuarie, 2010 la 10:34 am

    Alegerea pe care am facut-o eu a fost sa ma vaccinez. Acest vaccin este facut de catre Institutul Cantacuzino.Vaccinul este monovalent,purificat,fragmentat si inactivat.Testele s-au facut dupa normele europene.Tiomersalul,substanta controversata, este in concentratie mica asa cum se gaseste si in alte vaccinuri( se foloseste din anul 1930).In mai gasim in:amalgamuri dentare, ingrasaminte chimice,geluri si solutii desinfectante,in vaccinul antivenin, picaturi de ochi si lista e lunga.
    Deci, de ce sa nu ma vaccinez impotiva gripei porcine?

  25. Publicat de Luminita 28th Ianuarie, 2010 la 10:40 am

    Am uitat sa adaug pe lista rimelul si BIXTONIMUL…..

  26. Publicat de Mirela 28th Ianuarie, 2010 la 8:56 pm

    In viata facem alegeri in permanenta. Asa cum tu Luminita ai ales sa te vaccinezi, alte persoane au ales sa nu o faca. Eu una chiar nu vreau sa dau nici un sfat nimanui pentru a nu-l avea pe constiinta mai tarziu. De exemplu, cand sotul meu a decis sa se vaccineze eu nu i-am zis sa nu o faca. Ca pana la urma nu s-a vaccinat, nu a facut decat sa ma bucure si acum vad ca si lui ii pare bine, mai ales dupa ultimele dezvaluiri care au inceput sa apara in presa. Chiar aseara urmaream la programele de stiri cum OMS-ul era acuzat ca a declarat pandemia numai pentru interesele economice ale companiilor farmaceutice.
    Asta e viata. Facem alegeri la tot pasul. Unele ne afecteaza viitorul apropiat, insa unele ne afecteaza mult mai tarziu. Eu cred ca este liberul arbitru al fiecaruia cel care decide pana la urma. Bine ca in ziua de azi exista multe surse de informare si putem sa cunoastem datele problemei inainte de a lua o hotarare.
    Pana aici eu zic ca nu e nimic complicat. Mai greu mi se pare atunci cand trebuie sa hotaram pentru altii. De exemplu, eu nu stiu daca e bine ca Maria sa faca vaccinul impotriva HPV. Ma sperie ca trebuie sa hotarasc eu ce e mai bine pentru ea, cand eu mi-am pierdut demult increderea in sistemul medical macinat de interese economice.

  27. Publicat de Luminita 29th Ianuarie, 2010 la 11:06 am

    Mirela, eu nu am dat un ban pentru vaccin.M-am vaccinat gratuit la medicul de familie. Asa ca putin imi pasa de interesele economice ale altora.M-am saturat sa tot aud de “interese economice ale companiilor farmaceutice”.Asa o fi,poate.Dar atata timp cat exista oameni care muncesc sa gaseasca medicamente ca noi sa ne insanatosim de diferite boli (unele foarte grave) nu prea imi vine sa mai comentez.Atunci, de exemplu sa nu ne mai vaccinam nici impotriva hepatitei B,a poliomelitei,tetanos sau de alte boli.
    Sa fim bineintelesi, eu nu militez ca sa va vaccinati.

  28. Publicat de Mirela 29th Ianuarie, 2010 la 11:10 am

    Luminita, stiu ca este gratuit pentru noi, insa a fost platit de statul roman. Si sunt bani care sunt luati tot de la noi prin taxe si impozite.

  29. Publicat de Luminita 29th Ianuarie, 2010 la 11:22 am

    Da sunt de acord,au platit salariile celor de la Institut.
    Prefer sa platesc impozite care sa fie folosite pentru asa ceva decat sa se piarda pentru alte prostii pe care le fac guvernantii nostrii…

  30. Publicat de Mirela 29th Ianuarie, 2010 la 11:28 am

    Nu ma refeream la plata salariilor, ci la plata vaccinului in sine, care are niste costuri de fabricare, suportate de statul nostru. Daca as fi ales sa ma vaccinez tot un vaccin facut de Cantacuzino as fi preferat. Cred ca e mai de incredere decat cele cumparate de Boc de afara.

  31. Publicat de Luminita 29th Ianuarie, 2010 la 11:32 am

    Spune-mi te rog, ce s-ar fi intamplat daca statul roman ar fi ales sa nu produca acest vaccin si nici sa il cumpere de pe pietele externe? Nu-i asa ca ar fi fost acuzat de nepasare?

Adauga un comentariu