articole | comentarii
12Jun

Capul Dolojman, Cetatea Greco – Romana Orgame/Argamum

1 comentariu pana acum

Dupa ce zilele trecute am vizitat Cetatea Enisala, acum ne-am indreptat cu avant catre Capul Dolojman. Cu ocazia asta am vazut si comuna Jurilovca (judetul Tulcea), locul in care se afla Capul Dolojman si ruinele cetatii greco-romane Orgame/Argamum. M-am bucurat mult ca in sfarsit am putut sa admir Capul Dolojman de aproape (chiar daca am facut-o numai de pe uscat) si nu numai din pozele sotului meu, care il fotografiaza de pe lacul Razim.

Drumul de acces din Jurilovca catre cetate este in general bun si am gasit chiar si un panou indicator, care ne-a dezvaluit ce urma sa vizitam si cateva date istorice despre cetate.

Si ca sa va conving cat de frumos este drumul iata ce privelisti minunate ne ofera.

Capul Dolojman a fost numit de turci Varful Groaznic, insa mie mi s-a parut de o frumusete extraordinara.

Orgame/Argamum este prima asezare de pe teritoriul Romaniei al carei nume este mentionat intr-un izvor scris antic. Hecateu din Milet, sfarsitul sec. VI i. Hr.

Orgame, oras langa Istru.

In departare se poate vedea insula Bisericuta, care este inclusa in rezervatia ornitologica Periteasca – Insula Bisericuta – Gura Portitei.

Este atat de frumos in acest loc incat nici nu stii la ce sa te uiti mai intai. Ruinele cetatii le intalnesti la fiecare pas, in zare sta cuminte insula Bisericuta, iar Capul Dolojman parca pazeste toate aceste frumuseti.

Mi-ar fi placut ca Cetatea Orgame/Argamum sa fie protejata cumva de actiunea omului si a naturii, insa cred ca se situeaza in aceeasi uitare in care se afla multe dintre valorile noastre nationale. Nimeni nu pazeste aceste ruine, taxa de vizitare nu se plateste si orice persoana cu intentii mai putin bune poate sa distruga acolo dupa bunul plac.

Platforma aceasta de vreo 4-5 m inaltime nu stiu la ce foloseste sau la ce a folosit ea odata (probabil a fost un punct de observatie).

Desi vegetatia este destul de arida in zona am gasit multe flori numai bune de fotografiat.

Macesul acesta imens si plin de flori era chiar pe malul lacului Razim.

A fost o excursie extrem de placuta, pe care sper sa o pot repeta cat mai curand.

Categorii: Locuri din Romania

Marti, Iunie 12th, 2012 la 10:54 am si este adaugat la Locuri din Romania. Poti urmari raspunsuri la acest articol prin RSS 2.0 feed. Poti lasa un comentariu, sau trackback de la propriul site.

One Response to “Capul Dolojman, Cetatea Greco – Romana Orgame/Argamum”